torsdag, mars 14, 2013

"Woo-hoo! Underpants dinner!"

Har varit mycket trevliga middagar nu, två dagar i rad. I går var jag bjuden på middag till Simon. Han hade lagat fantastiskt goda cannelloni några fyllda med spenat och några med champinjoner. Jag är ju svag för svamp så de var min favorit medan de övriga i sällskapet gillade spenaten bättre. Sedan satt vi och pratade förhållanden och män resten av kvällen. Mycket intressant ämne.

Sedan ikväll var vi på Rex och firade Tommy som fyllde år! Jag fick äran att följa med dit och det var ju hur trevligt som helst. Vi åt hängmörad ryggbiff på 300 gram med rödvinssås, vitlöksrostade svampar med persiljesmör och Tartiflette. Till det valde jag även strips, bearnaise och grönsallad men hey, jag tog lix ingen förrätt. Men efterrätt var jag ju bara tvungen - då det faktiskt fanns på menyn - nämligen ostar! Älskar ju ostar och rödvin! Men tyvärr blev man rätt mätt av den sjukt stora steken så då njuter man inte riktigt fullt ut av osten. Nästa gång ska jag äta mindre varmrätt och njuta till fullo av ostarna istället.

Till och med barnen åt upp allt på sina tallrikar tror jag. Det var en mycket lyckad kväll. Jag och Susanne inledde kvällen med att springa i några butiker men vi hittade ingenting. Jag köpte några örhängen, men det var ju inte så oväntat. Jag längtar så tills jag får shoppa i London, då jävlar. Tänk att även innan vi åkte till Simon i förrgår hade jag några minuter på mig innan jag skulle träffa Sara. Jag drog en snabb repa på några affärer och tänkte "jäklar om jag hittar något trevlig överdel till lördag nu, så ja ba köper'ren på en gång, liksom" - hittade INGENTING! Varför blir det så när man släpper på fördämningarna och bara låter shoppningsfloden flöda? Då hittar man ingenting. Hade jag gått på stan i några minuter och tänkt "jag får då inte hitta något för jag ska inget ha", då hade jag hittat massor. Konstigt.

Imorgon är det fredag och då blir det en lugn kväll att ladda inför jobb på lördagen och sedan utgång med middag och dans hela kvällen lång med tiotalet fnittriga fruntimmer. Hur ska detta gå?! Återkommer i frågan...

Inga kommentarer:

Nika on Twitter