söndag, mars 03, 2013

Loppis är poppis i Ulrikas värld!

Så, nu har vi gjort vår loppisrunda. Vi började på Travet eftersom det brukar vara kö där :/ Där inhandlades skedarna. Sedan iväg till loppisbutiken i Röbäck för att köpa den omtalade lampan som jag hade lagt undan. Fotot jag har tagit är ju inte direkt så bra men ni får en liten känsla för hur den ser ut i alla fall.

Sedan åkte vi vidare till Nolia. Men först var ju de två mest orutinerade loppisjägarna tvungna att åka och ta ut kontakter - hallå, sånt fixar man ju dagen före! Men det är klart, detta var ju deras inskolningsrunda, så till nästa gång då vet de att man har med sig både kontanter och tygväskor för att lägga sina fynd i!

På Nolia var det rätt lugnt också, hade trott att det skulle vara lika mycket folk som vanligt men det var både mindre försäljare och mindre folk. Men det är ju också rätt skönt. Där köpte jag så gott som alla örhängen tror jag bestämt. Och en bullpåse så klart ;) Spenderade inte så mycket pengar som jag hade planerat och det är ju bra - då finns kontanterna kvar till nästa loppisrunda!

Nu ska jag försöka få tag i människan som tvättar så jag kan be henne hojta till mig när hon är klar med tvättmaskinen. För så måste man göra när det finns EN tvättmaskin. Onödigt att den står ledig medan man torkar tvätten liksom. Finns ju ett torkrum för mig, bara jag får låna tvättmaskinen. :/

Sedan blir det fläskkotletter med mögelosttäckte och broccoli samt potatis. Borde gå och handla veckans mat men det IDS jag fan inte. Får äta upp det som finns i frysen först. Det går ju så lite mat att mitt ytte-pytte-lilla kylskåp nästan är för stort....nästan...

Hare bra go'vänner!





Inga kommentarer:

Nika on Twitter