onsdag, mars 06, 2013

"Well let's see, Wheel of Fortune, naked push ups, naked chin ups... oh I was at dinner"

Idag bjöd jag bästisarna Sara och Anna på middag. Jag gjorde en riktigt god sötpotatisgryta med kokosmjölk. Till det parboiled ris, ett morots- och röbetsbröd och cashewnötter. Drycken som serverades var öl - på mycket lyckad inrådan av mina kunniga arbetskamrater. Det passade oerhört bra till.

Efter middagen dukades det fram glass som Anna hade med sig. Sedan mumsade vi på mögelost, päron och mörk choklad med blåbär som var fantastisk god! Det tar ju en hel del kraft att sitta och surra och surra och surra. Man måste få i sig lite så man orkar liksom...

Under en period, då vi hade fikadate så gott som varje söndag, var problemet ofta att hitta något fik som hade öppet nog länge. Vi var ju som aldrig klara med allt vi hade att prata om utan fick stå utanför och fortsätta prata efter fiket hade stängt. Redan då skulle min lägenhet bli vår klubblokal, vår träkoja, ja, batcave om ni vill. Sedan ville ju ödet annorlunda och jag blev inte riktigt så där singel som jag då hade tänkt..

Nu ska vi bära upp bat-signal-lampan på taket och installera skiten igen!

Det är så trevligt att folk på besök. Och det ska ju vara lättsamt och trevligt och inget ska kännas som några måsten. Jag anser det också viktigt att släppa tanken på skit i hörnen. Det är nästan så jag tar illa upp om någon ska städa som fan innan jag ska komma och hälsa på. Det är som att vi inte är vänner nog för att visa skiten för varandra. Som att vi inte står varandra nära nog för att våga visa den sidan för varandra. Jag bryr mig inte om deras stökiga lägenhet. Jag är där för att träffa dem och jag känner likadant när de kommer till mig.Om de stör sig på att det är stökigt och de bryr sig mer om det är de bryr sig om mig, ja, men då kanske inte de var världens bästa vänner då. Dessutom vet jag att man kommer att ångra sig med tiden om man väljer bort att bjuda hem folk för att den storstädningen, som man tror att man ska göra, aldrig blev av. Bjud hem folk och ha trevligt! Skit i skiten!

Nä, det blir mycket jobb imorgon, vänner, så god natt!

Inga kommentarer:

Nika on Twitter