söndag, mars 17, 2013

"So, where do you guys want to go dancing?"

Så var denna helg över. Det har varit så mycket att jag inte ens haft tid eller ork att blogga.

I fredags var Sara och Anna hos mig och vi hängde och snackade skit. Det blir lite för sällan, men nu har vi ju bestämt att vi kan hänga hos mig lite oftare så där spontant och då behöver det ju inte kosta så mycket. En kopp kaffe och en törrbulle räck ju! Jag får liksom tvinga dem att inte köpa med sig en massa grejer så att det i slutändan blir dyrare att var hemma hos någon än att gå på fik. Det var liksom inte riktigt idén.

Sedan jobbade jag ju på lördag. Det är både okej och jobbigt. Det är helt okej för det är lugnt och skönt och man får liksom jobba ifred. Å andra sidan är det jobbigt för det är så jäkla lugnt och tyst och det är lördag. Sedan skulle vi ju ut på kvällen så jag ville gärna powernappa. Som tur var så hann jag klart mitt jobb just före 15 och kunde gå ned till jobbet och lägga mig och sova en timme. När jag vaknade ringde Susanne och sa att hon var på väg. Vi skulle nämligen fixa till oss på jobbet innan vi åkte till förfesten.

Vi tog en bulle till Mariehem och mötte resten av gänget där. Vi skålade och mumsade på diverse gotta innan vi tog en taxi till Costas där vi skulle käka middag. Och där var det ju littfest. Inte så bra med ett gäng gin-styrkta kvinnor som försöker vara tysta. Man lever aldrig om så mycket som när man försöker vara tyst. Men det är klart. Vissa levde om mer än andra. Vi träffade vår servitör senare på kvällen. Det visade sig att vi hade hörts i hela lokalen. Men roligt hade vi!

När middagen var klart och notan var betald så gick vi över till Invito där vi spenderade resten av kvällen. Några drinkar och en hel del tid på dansgolvet blev det. Inte bästa dansstället i stan tycker jag. Det var väldigt lite folk ute och inte så väldans bra musik heller. Men nu har vi provat det och nästa gång får vi gå någon annanstans. Vi planerar redan för nästa tjejfest. Det måste man när det är många kalendrar som ska synkas.

Nu har det hunnit blivit söndag och jag orkade inte mycket mer än att få skjuts till Obbola och dricka lite kaffe och snacka skit med familjen. Vi började så smått planera vår Londonresa. Det visade sig vara lättare sagt än gjort. Även där är det många kalendrar som ska synkas. Jobb, skola, sommarjobb och semesterperioder. Inte lätt men vi ska lösa det. Om inte annat så åker vi före sommarsemestern och bara över en helg. Det går ju det också. Vi får väl se vart det landar.

Nu är det bara att börja samla kraft för ytterligare en jobb-vecka. Jag tror att jag kommer att ha lite lugnare på kvällstid den här veckan. Men det finns ju tid ännu, att fylla luckorna. 

Inga kommentarer:

Nika on Twitter