tisdag, mars 05, 2013

"You know, sometimes when I'm feeling all stressed out about something, I go out and buy a cute top or a fun skirt, and I have a whole new outlook on life."

Som jag skrev tidigare så har jag bestämt mig för att sluta göra vissa saker, till exempel spela spel på telefonen. Det kändes verkligen så skönt när jag tagit det beslutet. Jättekonstig känsla. Jag satt också i bussen på vägen hem och ändrade inställningarna i telefon så jag bara får notiser om det jag verkligen vill ha notiser om. Allt detta har gjort att jag mår lite bättre faktiskt. Men jag är helt klart mer påverkad av hela denna situation än vad jag tror själv. Mycket mer stresspåverkad än vad jag någonsin har varit. Eller ja, är påverkad över stress överhuvudtaget nu - till skillnad från förr. Är bara så mycket tjafs om dagarna att ibland kan det bli lite mycket. Det svåra är ju att ibland blir till och med "roligt" tjafs jobbigt...

Men det känns så skönt att börja sortera bland "saker". Allt möjligt. Försöka tänka - och framförallt - känna efter: vad vill jag göra....egentligen? Just nu, dricka kaffe, blogga och lyssna på Billie Holiday. Man behöver inte ha högre krav än så en helt vanlig tisdagkväll.

Inga kommentarer:

Nika on Twitter