torsdag, mars 28, 2013

"What's with all the bottles? It's like a trailer park Easter."

Så var påsken officiellt a go. Jobbade lite längre än vad jag behövde idag. Alltså, jag jobbade lite längre än till 15 då vi stängde. Men detta innebär *trumvirvel* att jag nog ligger på +/- 0 på flexen! Yay! Äntligen! Nu kan jag börja jobba in lite extra tid att använda till något trevligt framöver. Och det finns ju jobb så det är ingen fara med det. Sedan gick jag till Ica Gourmet och dränkte min ensamhet i mat och ost! Köpte färsk kyckling och gjorde en favoriträtt med kyckling, lök, vitlök, rödpaprika och denna gång även sparris. Till det strips och ett glas rött. Köpte en halvflaska och den är typ slut nu, hur kom det sig?

Jag fick prova några olika ostar i charkdisken och valde en bit Saint Agur, Brillat Savarin och Gruyére och en klick fikonconfit! Favoriten av dessa blev Gruyéren. Den tyckte jag smakade absolut mest och godast och passade fantastiskt bra till vinet - Villa Puccini. Som är lite av ett favorivin sedan länge. Det finns ju även i halvflaska så valet var enkelt och snabbt överstökat inne på Systembolaget där de hade alla kassor öppna. 

Så nu sitter jag här i soffan och har smitt kråset och gjort upp planer för hela helgen tror jag. 

Imorgon blir det att stiga upp vid 7 och göra sig i ordning inför roadtrip - en fin-resa till Ikea med Åsa, Frida och Andréa. Det kommer ju att bli skitkul! Jag har mer beställning från andra att köpa än saker till mig själv dock, men något ska jag nog hitta. Beroende på när vi kommer hem och hur trött jag är kanske jag hänger med Simon på kvällen. Sedan är det lördag och då ska jag följa med Fredrik, Carolina och Kajsa upp till Burträsk och hälsa på Gunnar. Sedan på lördagkväll tror jag att jag ska åka och våldgästa i Obbola.

Men på söndag och måndag har jag inget planerat...ännu. Men något säger mig att de två lediga slottarna i min almanacka kommer att fyllas också...

Nu är det ju hockey för fan!



Inga kommentarer:

Nika on Twitter