lördag, mars 30, 2013

"No, it's just a thaw - winter isn't over till Easter."

Dagen började trevligt och det trevliga är ännu inte avslutat. Jag började med att stiga upp rätt tidigt och åka på en mini-roadtrip till Burträsk med Carolina, Fredrik och Kajsa för att hälsa på Gunnar. Vi hade så tur att det hade tinat en massa och dessutom var det skottat just framför graven. Jag undrar om någon hade bett om att få den framskottat eftersom det bara var den graven som var framskottad.

Vi hade köpt blommor innan vi åkte. Kajsa hade köpt en påskblomma som satt i en gul påskhare, den tyckte hon var fin och tyckte Gunnar skulle ha den. Carolina köpte gula tulpaner och jag köpte ett fång röda rosor. Vi satte blommorna i snön bredvid graven. Hade vi tänkt på det skulle vi köpt ett ljus också.

Efter vi hälsat på Gunnar så tog vi vårt fika och gick ned till isen och satte oss på en bänk och fikade. Korv, smörgås, kaffe, öl, godis och bullar, mycket gott blev det. Sedan gick vi en promenad runt isen, över en hängbro. Det var fantastiskt soligt och fint! En verklig fantastisk vårdag.

Sedan gick vi till kyrkan och tände ljus och satt en stund och kände in stämningen. Efter ett toalettbesök så körde vi hemåt. Kajsa hade ju fått den ursöta nallen av mig och jag hade fått grön hårfärgspray av Kajsa. Nallen körde en bit av vägen också. Den jäkla nallen kan köra!

Nu sitter jag mätt och belåten i Obbola där vi nyss har avnjutit påskmiddag! Det röda vinet är upphällt, snapsen uppdrucken och nu anlände nyss kaffet. Mycket dryck denna helg med andra ord!

Glad påsk på er!

Inga kommentarer:

Nika on Twitter