söndag, mars 10, 2013

"Yeah, we had a good run. Did Eurovision."

Men en sådan trevlig helg. Först åkte jag med Frida, Elin och Andreas till World of Boardgames och Bags ´n stuff och kollade runt. Sedan åkte vi till Maxi och handlade och därefter följde Frida med mig hem. Vi kokade kaffe och åt mögelost på pepparkakor, som om det vore december liksom - helt crazy! Såg sista Twilight filmen också. Så nu är det gjort.

Dags för middag så jag lagade kycklingsoppa med nudlar och ris. Mycket mumsigt. Vi körde igång ett avsnitt av BBT och då hörde Elin av sig. Hon och Andreas tänkte komma och hänga och det gjorde dom. Vi satt och snackade skit, käkade popcorn och kollade in melodifestivalen. Rätt låt vann!

Sedan dags för slumber party och säga godnatt till sköldspaddslampan. Ja, det är nog ett inside joke. Men det är alltid lika mysigt när Frida har tid att komma och hänga. Även om vi båda hade andra möjligheter öppna - i fall någon roligare skulle ringa och vilja hitta på något... ;)

Nu är det söndag och jag har tvättat och suttit och skrivit på min "bok" hela dagen. Hur svårt skulle det egentligen vara att ge ut den själv på Vulkan liksom? Jag har bara läst lite på deras hemsida och det är klart att det är möjligt men jag har ju höga krav på layout, papperskvalitet och sådana onödiga saker. Hur texten är, är inte lika viktigt...jo, det är klart men den är ju mest för min skull på något vis. Svårt att förklara. Men jag måste ju skriva först. Ingen brådska med att bestämma vad jag ska göra med texten ännu.Och poängen med att publicera den skulle inte ha något som helst med vinst att göra. Bara för att få det sagt.

Går en, egenpåtagen, tuff vecka till mötes. Både arbetsschema och privata schemat är fullspäckat. Ska upp halv sex varje dag i veckan. Blir tufft men samtidigt skönt med rutinen att det är samma varje dag.

Återkommer på onsdag om jag tycker att det är lika skönt då.

Inga kommentarer:

Nika on Twitter