lördag, mars 02, 2013

"OK, so it's London with a big international zeppelin festival."

Detta vart ju en mycket trevlig lördag, minsann. Jag började med att vakna och inse att jag inte hade någon frukost överhuvud taget. Men som tur var hade jag tagit fram bacon, så det blev stekt bacon och en hel drös grönsaker. Efter det kaffe och tv-serier. Började som en helt vanlig lördag. Men sedan vart jag duktig. Började städa i lekrummet. Och fick en hel del gjort faktiskt. Jag hade redan under fredagen rensat så gott som alla pappershögar i hela lägenheten, så de låg i snygga små högar på soffan. Nu gick jag över till lekrummet och rensade allt tjafs som jag hade på skrivbordet. Till slut, efter många om och men så var det tömt och jag kunde flytta det och göra det till ett skrivbord. Pappershögarna flyttades från soffan till skrivbordet och alla viktiga försäkringspapper och dylikt hamnade i var sin mapp, och så vidare och så vidare.

När jag sedan är som duktigast och jobbar på så får jag ett sms från brorsan som frågar vad jag ska göra på kvällen. De undrar om jag vill komma över och käka, se melodifestivalen och kanske sova över - om jag vill - då vi ju ändå ska på loppisrunda imorgon. Sagt och gjort. Jag tar bussen ned på stan och möter upp dem på stan - på väg till Duå där vi ska inhandla kvällens middag. Det blev amerikansk entercôte och till det potatisgratäng, kålrabbigratäng, stekt sparris, champinjongräddsås, bea, sallad, kryddsmör och vin så klart! Oj, så gott!

Nu sitter vi i soffan och jäser vidare och äter nötter och Duå chili-choklad och rökt och torkad renkorv.

Mögelosten som inhandlades orkar vi inte ännu, den kanske blir till nattamat eller kanske frukost...ja, that's how we roll in the Shire...eller ja, that's how we roll in Obbola!

Inga kommentarer:

Nika on Twitter