torsdag, mars 21, 2013

Tja, solen!

Nu vart det så där länga mellan blogginläggen igen. Jag vill ju inte ha det så men det vart så väldans upptaget i veckan.I måndags var jag dock faktiskt hemma och tvättade. Man måste ju hitta tid för sånt också.

I tisdags var det ju dags för yogan. Denna gång körde det igång lite mer än vid "prova-på"-tillfället. Till exempel så skulle vi göra solhälsningen. Ja, men, tänkte jag, det är ju bara att göra honnör och säga: "Tja, solen!" liksom, skitenkelt. Nja, inte riktigt...



Men det kommer väl med tiden. Man kan ju inte kräva så mycket första gången. Även om jag inte ser att jag kommer att vika mig dubbel inom den närmaste framtiden. Förutom möjligtvis av skratt för att jag inte klarar av det. 

I onsdags var jag med Magnus på Microshop och köpte en ny disk, av något dyrt slag, till min dator. En sådan skulle jag tydligen ha för att datorn skulle bli snabbare. Så fine. Jag skulle även få ordbehandlingsprogram så jag lättare kan ordbehandla min bok. Sedan åkte vi till böleäng och jag lagade mat medan Magnus mekade. Jag fick se film på bio-duken också. Riktigt coolt. Förstår verkligen att det inte är någon idé att gå på bio när man har en bio-duk och projektor hemma. Nu sitter jag med "ny-datorn" och jäklar vad snabb den blev! Och rengjord! Och till och med ljusare skärm, hur nu det är möjligt.

I kväll har jag blandat ihop en fantastisk god kycklinggegga som jag ska bjuda mina arbetskamrater på. Det blev dessutom så mycket att jag kommer att ta med mig det till nästa tillställning på kvällen också. Efter detta blir det att möta upp snygg-Simon för att fortsätta förfesten och sedan iväg på Take Queer på Droskan. En riktigt lång dag imorgon med andra ord. Så jag funderar på att försöka vila en stund efter jobbet. Vi får väl se hur det blir med den saken. 

Nu dags att vika in årorna. *viker*

Inga kommentarer:

Nika on Twitter