torsdag, mars 07, 2013

"It's just a silly alternative lifestyle: like Star Trek or yoga."

Jag har ju länge tänkt gå en kvällskurs bara för skojs skull. Alltså inget plugg utan något som bara är roligt. Det har väl inte riktigt blivit ännu. Men min goda vän Sara berätta om Satyananda yoga som tydligen är mer avslappnande och mediterande än den är "flygande sparven leker tiger med ormsteg" eller något sådant så man ligger dubbelvikt och försöker kvittra ikapp med de övriga i lokalen...

Hursomhelst så var det prova på tid i veckan och vi ska väl som gå dit och ja, prova på, helt enkelt. Jag hoppas verkligen att jag gillar det. Jag har alltid velat prova yoga men som sagt så känns de där ställningarna kanske inte riktigt passar alla. Men denna typ skulle vara lite enklare. Vi får väl se. Vill verkligen tycka att det är kul och givande. Men skulle egentligen vilja styrketräna också. Känner en PT som har en vakant plats också. Ska försöka anställa honom kanske...

I kväll så kom Frida hit igen, nästan helt spontant. Vi käkade middag vid mitt fina köksbord och såg sedan film. Jag tyckte inte om den. Det gjorde inte riktigt Frida heller. Och vi har båda svårt att förstå oscarsutdelningen. Men ja, det är väl bara att inse att man inte kan titta på hur många Oscars en film har fått. Det säger ingenting om hur mycket jag kommer att tycka om filmen i fråga. Hur som helst är det trevligt när Frida kommer hit även om jag visade det med att bjuda på okej mat och glass och dåliga godisar. Men hon kan ju för fan inte få top notch hela tiden. Någon gång måste det ju bara vara vardagsokej. Nästa gång blir det Kycklingsoppan och då jävlar.

Imorgon är det fredag och jag ska äntligen få klippa mig. Är sjukt långhårig nu. Jag kan nästan sätta upp det. Annars tror jag helgen blir lugn och skön....eller ska man jobba och tjäna extra pengar? Jag bestämmer mig på lördag morgon. Yeah, that's it...

Inga kommentarer:

Nika on Twitter