lördag, mars 09, 2013

"That's tricky... Original Series over Next Generation, but Picard over Kirk"

Intressant iakttagelse som jag gjorde idag angående skillnaden mellan min generation och den yngre. Min generation tjuvkikade under Barbie och Kens kläder för att se om de såg ut som man skulle. Dagens generation laddar ned fusk till Sims som tar bort censureringen över brösten på spelfigurerna i duschen. Det finns ju lika lite att se där som i Ken's byxor, så klart, men det ska ändå göras liksom.

Sedan fick man ju veta vad man var värd idag. Det visar sig att Elin inte ska fira påsk med familjen i år, trots att hon nu kommit hem från USA och allt. Hon skulle släppa den stenen på Frida idag. Jag påtalade till Elin att JAG kunde ju vara med Frida på påsk istället för hennes kusiner och syster, även om det inte blir samma sak, varpå Elin replikerade: "Ja, men det är ju bättre än ingenting!". Tack för den.

Inga kommentarer:

Nika on Twitter