tisdag, mars 05, 2013

"That's from Stuart at the comic book store. You went to the comic book store by yourself? "


Tv-serier kan man ju inte leva utan. Har snart sett ikapp Girls. Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Det enda jag kan säga än så länge är att jag måste börja kasta mitt skräp i någon annans sopkorg. I början av säsong är hon ju så SJUKT bortskämd att det nästan är jobbigt att se på. Nu är hon egentligen lika bortskämd men kanske på ett annorlunda sätt. Det är långt ifrån lika bra som Sex and the city anser jag i alla fall.

Comic Book Men är en annan reality show som handlar om ett gäng som jobbar i en affär som säljer serietidningar och prylar från dessa serier. Rätt basic med andra ord, men det är hysteriskt roligt ibland! De är så jävla roliga när de sitter och diskuterar påhittade scenarier och frågeställningar kring påhittade scenarier från tidningarna.

Sedan har vi ju Modern family och Big bang theory. De har väl de flesta redan sett så dessa behöver vi ju inte gå in på. De rockar. Punkt.

Men det är fortfarande många som inte har sett Shameless (US) och det är ofattbart. Det är en helt underbar serie om den mycket dysfunktionella familjen Gallagher där pappan, spelade av en fantastisk William H Macy, är svårt alkoholiserad och så gott som aldrig är hemma. Familjen hålls ihop av familjens äldsta dotter, 21-åriga Fiona men alla barn - och de är totalt sex syskon - måste hjälpa till med hushållet och att betala räkningar. Dessutom har de galna grannar där vi bland annat kan se en underbar Joan Cusack. Har ni inte sett något av denna serie måste ni lova att se några avsnitt.

Men egentligen borde jag stänga av TV:n och sätta igång att läsa HÖGEN av tidningar som ligger här på bordet och hånar mig. The bastards!

Sara och Anna ska komma hit på middag imorgon också. Det ska bli jätteroligt! Vi kan ju inte gå ut och äta varenda gång vi ska träffas. Sedan måste man ju inte äta varje gång heller. Räcker ju med en slät kopp kaffe eller te för att kunna skvallra en stund.

Nu ringde bästaste Jennie nyss och pratade bort en stund. Alltid lika trevligt! Nä, men se där, nu står det nygjort kaffe här bredvid mig och det är nog bäst att man dricker det medan det är varmt. Puss på er!

Inga kommentarer:

Nika on Twitter