tisdag, april 23, 2013

"Yes. Like where does the water go in the iron?"

Hemmahängtisdag har bestått av kyckling med mögelosttäcke, strips och broccoli och ett avsnitt av Mästarnas mästare. Eftersom veckan bara består av så många dagar så måste man planera vissa saker flera dagar i förväg. Inga nyheter för någon där inte. Med andra ord imorgon ska jag träffa tjejkompisarna på midag = inget gjort hemma, på torsdag ska Simon komma hit och käka och då kanske jag borde dragit bort det värsta av smulorna på golvet. Inte för att jag tycker att man måste städa som en galning, men ett varv med dammsugaren skulle jag till och med behövt göra utan att få gäster, så pass dammigt var det. Passade på att låtsas-dammtorka också. Gick hyfsat bra.

Fyllde på mitt nya tidningsställ med lite fler tidningar också. Nu när jag nästan fyllt det inser jag att det blir ju en rätt maffig pjäs till slut, jag kanske måste förvara den på golvet trots allt. Ja, så får det bli. Så tur att de tidningar jag flyttade lämnade en ledig plats på golvet då.

Sedan insåg jag ju att om jag nu ska bort och käka med tjejerna imorgon och ha gäst på torsdag blir det inte mycket tid över att göra i ordning kläderna jag ska ha med mig till jobbet på fredag. På fredag är det nämligen kirurgfest och vi ska ju göra oss i ordning på jobbet innan vi åker till lokalen. Detta innebar ju att jag var tvungen att ställa mig och stryka ikväll redan. Sagt och gjort fram med strykbrädan, langa fram all strykning - för det är ju lika bra att göra allt när man lix är i gång - slå på ett avsnitt av Elementary och köra i gång. En timme och tjugo minuter, och två avsnitt av Elementary, senare är jag klar. Ont i ryggen men har fått en hel del strykt (läste nyss "men har fått en hel del stryk"!) Jag kan verkligen inte stryka så mycket ser ostruket ut. Men kanske är lite bättre än innan.

Sedan ska jag handla ost och kex till vår förfest på fredag. Det betyder att jag måste ta med mig kylbagen till jobbet imorgon så jag kan kyla mina varor under middagen med tjejerna. Och i och med att jag ändå måste gå och handla imorgon så måste jag ju köpa torsdagens middag samtidigt men jag har inte bestämt mig vad jag ska göra ännu. Måste kolla recept.

Så nu måste jag gå och tända lampan - mörkret lägger sig snart - gå och lägga kylklamparna i frysen, ta fram kylbagen lägga i skorna jag ska ha på fredag - då jag lix måste bära kylbagen tom till jobbet, och ställa den vid dörren, så jag inte glömmer den. Sedan ska jag ta fram min nya fina klädpåse jag köpte på Ikea i vilken jag ska bära min nystrukna överdel i. Denna gång ska jag inte vika och skrynkla det jag nyss strukit, så det så.

Idag startade jag ett nytt roligt projekt också. Eller ja, jag initierade det, men det verkar inte ens finnas tid att starta det riktigt. Jag har en utväg till kvar att testa. Håll tummarna att det går vägen.

Inga kommentarer:

Nika on Twitter