torsdag, april 04, 2013

"Kick back, take it easy after you've blown some shit up?"

Än så länge i veckan har det faktiskt varit ganska lugnt. I måndag kom Magnus förbi med mat och hämtade lampan jag köpt åt honom på Ikea. Sedan satt vi och pratade skit en bra stund. Finns mycket att liksom gå igenom som händer och har hänt. Roligt att få höra lite skvaller.

Sedan i går var jag ju med Sara och Anna på Lottas och käkade. Vi tänkte gå på Vezzo men de har ju inte rättigheter och just denna gång var jag oerhört sugen på röd vin, av någon anledning. Så vi bytte ställe. Vi behöver träffas betydligt oftare om vi ska hinna till botten med allas olika problemområden. Det varierar må ni tro. Men det är så kul hur vi kan liksom fokusera på en persons problem ett tag och sedan går vi igenom det och låter det vila en stund medan vi pratar om någon annan. Och vi är rätt tuffa med varandra ibland också. Ja, men ibland måste man få höra en del "sanningar". Men det är väl underbart med tjejkompisar som man kan göra det med. Att när man frågar om råd får man ärligt svar. Och ingen blir sur då man vet att, de andra säger det dom säger, för att de tycker om en och inte för att vara elaka. Blev rätt sent också, för att vara en onsdag. Kom inte hem förrän efter 22 någon gång. Då är det ju bara fixa i ordning det man ska ha med sig dagen efter och sedan bums i säng (och ligga och läsa i telefonen i ett bra tag till...).

Förresten tycker jag inte om min säng. Den har ett "hål" i mitten av madrasserna. Det var på gång förut men nu - när jag ligger i mitten - så blir det mer och mer ett problem. Jag har läst att det här är ett problem i dessa typer av sängar. Jag måste nog köpa nya madrasser. Så i går natt sov jag diagonalt. Och i natt tror jag att jag ska ligga tvärsöver. För sådan är jag. A tvärsöver-kinda-girl. 

Inga kommentarer:

Nika on Twitter