söndag, april 14, 2013

Loppisrunda

Loppisrundan jag skulle gjort i lördags blev ju inte av men så fick jag en statusuppdatering på facebook att det var bakluckeloppis på Piias. Ja, men dit måste man ju ta sig. Jag hade träffat Simon sent på lördags natt och vi hade bestämt att träffas och dricka kaffe eller nått idag. Så jag bestämde mer eller mindre att vi skulle åka dit. Först for vi på Viktorias och åt lite lunch. Måste ju ha kraft och ork för att orka gräva genom massa loppisprylar. Så bar det iväg till Piias. Där var det hur lugnt som helst. Det visade sig att alla utom en hade misstagit sig på dag så det var helt tomt på parkeringen. Men hon som var där, är en av de bästa försäljarna (hon brukar stå även på Nolia), och av henne köpte jag denna äggklocka som är bara så fin! Jag blev kär och var bara tvungen att köpa den. 

Sedan såg jag dessa gröna fina plåtlådor som också var tvungen att följa med mig hem. De är söta och man kan ha små saker i dem. På framsidan är det även plats för kort där man kan skriva vad man har för skrot där i. Så snuttipluttiga!

  

Så jag är nöjd med dagens loppisfynd! Oj, så roligt det är! 

Efter loppis blev det en runda på Rusta. Det är inte ofta jag är på Rusta, för det mesta där är skit. Men man kan köpa lite småsaker bara för sakens skull. Som denna gång då det blev plastpåsar, Yes och handtvål. Vi får väl se om det misslyckas. Plastpåsarna kanske krackelerar totalt i frysen. Återstår att se. 

Sedan åkte vi vidare till Willys för att handla lite. Det är så trevligt på Willys. Gillar deras frukt och grönt-avdelning skarpt. Det finns så mycket mer och annorlunda saker där än på andra affärer och det är så roligt. Man kan liksom bara gå runt och var turist och strosa lite. Köpte en massa grönsaker och lite kött. Jag ska ju bara äta middag till veckan också. Och försöka äta mindre pasta och mer grönsaker. Jag älskar ju grönsaker så det borde inte vara något problem. Problemet är bara att jag även älskar pasta...

Men ikväll blir det pestokyckling med plommontomater, små söta salladsblad jag tänkte tvärt steka upp och pinjenötter. Till det några nystan tagliatelle. Det blir säkert gott. Fanns inte färsk broccoli dock. Konstigt och tråkigt. Jag älskar broccoli. 

Nästa vecka är fylld av roliga saker; det blir yoga - Tja solen!, fotvård - så jävla skönt det ska bli, middag med Jennie och Leif kanske - om de har tid innan de åker utomlands, sedan är det ju Burträsk resa till helgen - om inte någon blir sjuk tills dess, det kan man aldrig så noga veta. Men då finns det säkert en massa annat att göra den helgen i stället. Stort födelsedagsfirande på Rex fredag till exempel! Hoppas de får trevligt fast jag inte är med. Nä, det får de säkert inte men de måste ju göra sitt bästa. 

Sedan är det väl dags att boka boende i London också. Om någon har tips på bra och hyfsat pris på boende får de gärna höra av sig. 

Nu lite kaffe och slöglo på Tonårsbossen S01E02.

Inga kommentarer:

Nika on Twitter