söndag, april 07, 2013

"A plate of brownies once told me a Limerick."

Högskoleprovet är ju vanligtvis rätt roligt att göra. Jag skulle kunna tänka mig att göra det två gånger per år i all framtid - bara för att det är roligt! Men denna gång var det inte roligt på samma sätt. Dels för att jag inte har samma ljusa syn på en perfekt framtid med allt vad det innebär och dels för att jag inte övat det minsta på något överhuvudtaget sista tiden. Jag har dock valt att inte må dåligt över det utan jag gick och skrev och tog det som en övning kan man säga. Nästa gång ska det gå bättre.

Men det som var roligt var att när jag satt där på morgonen och hade just ätit upp min frukostmacka, så kommer Elin! Ingen av oss visste att den andra skulle skriva, än mindre skriva där. Vi skrev nämligen på Universum, skrivsal Rotundan och det var inte så värst många som skrev där. Så sannolikheten att vi skulle träffas var liten. Men det gjorde vi, så vi satt bredvid varandra och svettades över provet, men frös i verkligheten för att det var så kallt i lokalen. Det är ju spännande att denna dag går så fantastiskt fort. Det är ju problemet när man skriver provet, att tiden inte räcker till, så pang! är dagen slut.

Och när dagen var slut åkte jag hem och sminkade upp mig och hämtade maten för då var det dags för knytismiddag på klubben. Där var vi typ tio vuxna och sex barn, något sådant. Jättegod mat och minst lika trevliga människor - och barn! Vi åt och hängde och myste. Spelade biljard - som är något så råjävulskt kul, tittade på foton och drack en och annan cider. Sedan vid tio så åkte några av oss vidare till Bishop's och hängde en stund till. Vi bestämde att vi skulle göra om det - men vi vet ju alla hur det blir med det. Det blir aldrig av. Men det var roligt denna gång!

Nu är det söndag och morsan har varit här och fikat och tagit hand om mina blommor. Och snart är det dags för att skaka till sin första Cambridge-middag. Vi får väl se hur det blir med det. Men ibland, ett tag, kan man ju säga i alla fall.

Inga kommentarer:

Nika on Twitter