onsdag, april 10, 2013

"Pain is in the mind, and judging by the decor we're in your mind, aren't we, Arthur?"

Hade sista numret av Retro i brevlådan när jag kom hem idag. Den är ju så mysig att läsa, jag bara önskade att det skulle komma fler nummer av den. Jag tog mig i kragen också och beställde några gamla nummer. Tyvärr väntade jag för länge så flera hade hunnit bli slutsålda.

I detta nummer fanns denna underbara väckarklocka i gammaldags stil - Station designad av Arne Jacobsen, märke Rosendahl. Nyproduktion, tyvärr, jag vill ju ha den gammal -  även om det innebär att man måste dra upp den. Men den är ju så snygg bara som den är!

Sedan var det tema rullbord med prisguide. Alltså rullbord. Det är ju inte som att man behöver det direkt, men det finns så fantastiskt fina rullbord att man blir ju snurrig. Kolla in detta rullbord med brickor av teak och hopfällbar stomme. Sålt via Bukowskis - så klart. Slutpris 3100 kr. Inte så man faller av rullbordet men mycket nog.




Och i vintage-tidningen fanns bästa vintagebutikerna i London uppradade. Jag menar, jag kanske måste ta med mig en extra väska á 23 kg och 600 spänn. Kan ju helt klart vara värt det med tanke på alla fynd jag kan komma att göra. Om jag nu lyckas lura med mig någon till de delarna av stan där affärerna finns. Men något serveringsbord lär ju inte rymmas, även om jag hittar ett. Oj, vad jag längtar!

















Inga kommentarer:

Nika on Twitter