onsdag, april 17, 2013

"It looks like these guys went to a fight and a hockey game broke out"

Så igår var det ju tisdag och jag skulle på yoga. Men jag kände inte riktigt för det. Och dessutom var det ju hockey. Så jag chansade och skickade iväg en bokning till Allstar och banne mig om det inte fanns plats för två personer. Trodde att det tydligen bara är jag som är ute i relativt god tid med att boka men det visade sig sedan att det inte ens var fullt. Ja, jag fick bokningen i alla fall. Så jag sms:ade Christer och kollade om han ville med, och det ville han. Men härligt! Nu "slapp" jag yogan och fick gå på restaurang...igen...

Vi beställde in korv- och ostbricka för två och heta kycklingvingar. Och när vi hade mumsat i oss den, förrätten var det tänkt, så orkade vi inget mer. Det var ju bra. I och för sig drack jag en hel del kalorier istället. Men ja, ja, det var supergott och jättetrevligt. Dessutom vann de ju! Och före hockeyn fick vi chans att prata lite. Det var ett tag sedan vi träffades. Vi hann väl knappt skrapa på ytan på allt som vi ville säga innan hockeyn började men vi får ta flera sådana spontana grejer tycker jag.

Vi började bland annat prata om min "bok" och på en gång får jag ångest och dåligt samvete. Jag borde skriva mer än jag gör. Men ändå så är det ju inget tvång och ska inte kännas så. Jag skriver ju för att jag vill. Det är bara det att jag har skrivit mycket om början av 2012 och nu bestämt mig för att göra ett hopp fram till slutet av 2012, dvs. sjukdomstiden, och då vart det så jättejobbigt plötsligt. Dessutom kräver det lite mer research så jag måste sätta mig vid skrivbordet och ha journalen framför mig. Helt enkelt ett större engagemang, ganska mycket mer krävande, både emotionellt och faktamässigt på något sätt. Men jag ska göra det. Jag vill ju det.

Vi pratade om sommarsemestern och han tyckte jag skulle behålla bilen över sommaren. Jag vet inte vad jag vill göra. Visst vore det jätteroligt att bara åka ut och köra. Precis var man vill, när man vill. Kanske borde prova det.

Nästa gång vi går spontant ut och hänger tycker jag att vi ska spela biljard. Yepp, that's it. Jag kanske låter honom vinna denna gång så han vill spela fler gånger...

Inga kommentarer:

Nika on Twitter