lördag, april 20, 2013

Loppisrunda Skellefteå-style

Så har vi gjort första dagen av Skellefteå second-hand shopping. Jag kom hem med en väska som jag bara blev så jävla kär i. Den är ju sjuuuuukt fin! Jag var till och med tvungen att ta en spegel bild av mig och min fina nya väska. Sedan hittade jag även en vas som var så där ful så att den var snygg. Jag vet inte vad ni säger men jag tycker att den är så ful att den är snygg. Det fanns även en i exakt samma stil som var röd. Anna tyckte att jag kunde köpt den och haft den som jul prydnad men jag lät bli. Visst var jag duktig?

Väskan kostade hela 30 kronor och vasen betalade jag 10 kr för. Väskan hade till och  med en kedja på insidan med en nyckelring där man ska ha husnyckeln. Det var ju så charmigt!

Anna kom hem med två vinglas, tre sherry glas som hon ska ha ljus i, ett grytunderlägg i luffarslöjd, två plåtburkar och en symaskin. Vi har inte testat symaskinen ännu men om den inte funkar så har Ivar lovat att han ska fixa den.

Hugo köpte även ett attackplan som kostade hela 15 kronor. Det var bara Ivar som kom hem tomhänt. Han skulle ha en 1 tums slang, men hittade ingen. Bummer.

Sedan tog vi vägen förbi Systembolaget och fyllde på lagret.

Och nu blev det kaffeöversvämning i köket. Ja, det är inte en lugn stund här inte. :)



Inga kommentarer:

Nika on Twitter