söndag, april 21, 2013

Burträsk weekend-style

Så har man spenderat helgen med Ivar och hans familj. Så mysigt vi har haft det. God mat och mycket trevligt sällskap och dessutom har helgen fyllts av second-hand shopping så det kan ju liksom inte bli bättre.

I dag, innan jag åkte hem, hann vi med ytterligare lite loppis. Där hittade jag denna lilla pryl. Jag tog upp den och tittade på den och gillade den på en gång. Visste inte vad det var och vad man skulle ha den till så jag gick och frågade. Nu har många av er redan sagt högt för er själva att man ska ju ha skivor i den. Och det är klart att man ska det. Jag tänkte lite, vad ska jag ha den till? Ska jag köpa den? Det tog ungefär två sekunder att bestämma sig. Det är klart att jag måste köpa den. Jag skulle ångra mig bittert om jag inte spenderade 80 kronor på denna sjukt coola pryl!


Och vad kom jag på att jag skulle ha den till då? Tidningsställ så klart! Jag kommer dock måste ställa något hård på varje sida så att tidningarna inte böjer sig åt något håll. Och kanske inte förvara dessa dyrgripar där, men väl andra tidningar och kanske en och annan räkning. Jag blev kär och nu är den hos mig, underbart! Dessutom är bågarna rörliga så de ger efter en bit och det gör det smidigt att sätta ned saker.


Så tog jag bussen hem och åkte direkt hem till morsan och käkade middag där med min familj. Så nu sitter jag i min egen soffa i ett par minuter innan det är dags att gå och sussa inför kommande vecka. Denna vecka kommer att bli rätt lugn, tror jag. På fredag är det kirurgfest och hela helgen trädgårdsmässa men i övrigt i veckan är det inte så mycket planerat. Kanske ska jag försöka hålla det så och pyssla på här hemma istället. Ja, vi får väl se hur det blir med det.

Inga kommentarer:

Nika on Twitter