Jag var inne och läste på diverse ställen om serien och fastnade på wikipedia där de bland annat berättas om den marknadsföringsteknik som de använt sig av för att väcka intresse för serien.
Denna teknik heter tydligen "viral marketing" som i korta drag betyder att man använder sig av redan existerande nätverk för att sprida sitt budskap. Typ Facebook, Youtube och Internet i allmänhet så klart. De skapade flera internetsiter som alla hade olika kopplingar till serien. En sida för American Vampire League och en för motståndarna Fellowship of the Sun. Detta är ju hysterisk kul! Jag älskar detta! En annan rolig sida de skapat är TruBlood - "synthetic blood nourishment bevarage". Åh, så roligt!
De delade till också ut gratis DVD:s med första avsnittet av serien. På vissa DVD-uthyrningsställen kunde man även "hyra" första avsnittet gratis.
Men den roligaste av alla reklamjippogrejerna var att flera dryckesautomater runt om i USA hade kort som visade att TruBlood var "sold out"! Haha! Så jävla bra! Detta måste ju vara ett av de bästa jobben i hela världen. Tänk att sitta runt ett "lekbord" och bara fundera ut fyndiga och påhittiga reklamvägar. Så fantastiskt roligt jobb de måste ha. Jag är SÅ avundsjuk!
Tru:Blood
All flavor.
No bite.
'
All flavor.
No bite.
'
2 kommentarer:
"Men den roligaste av alla reklamjippogrejerna var att flera dryckesautomater runt om i USA hade kort som visade att TruBlood var "sold out"!"
I love that idea so much I might marry it!:)
Ja, jag vet! Den som kom på den idén borde bli promoted! :D
Skicka en kommentar