tisdag, juli 11, 2006

Veckans goda gärning

Idag gick jag och la mig vid 13.00 och sov i ett par timmar. Alltså i måndags gick jag inte och lade mig alls kan man säga, utan jag var uppe tills klockan var 13.00 på tisdagen innan jag gick och lade mig. Ett försök att vända på dygnet alltså. Dygnsräkningen blir väldigt konstig när man gör så. Det betyder att när man sitter i soffan och tittar på klockan och den är 09.00, så tycker man att den är 09.00 på morgonen på måndag när det egentligen är tisdag - för man har ju inte sovit ännu. Sedan går man och lägger sig ett tag och vaknar och det är tisdag - igen! Mysko. Man kan också ha måndag hela dagen sedan går man och lägger sig och vaknar "nästa dag" och då är det onsdag! Haha! Man hoppar liksom över en dag - Jätteroligt! Hängde ni med i svängarna?

Idag har jag varit på F! möte; vi ska nämligen så på stan imorgon och sälja lite grejer så det var en del som vi behövde planera. Efter det for vi och hälsade på några vänner på Tomtebo. När vi körde hem därifrån så stod en epatraktor och blinkade med varningsblinkers, just före rondellen vid lasarettet. Vi stannade och det visade sig att det var soppatorsk. Killen tog med sig en dunk och vi skjutsade honom fram och tillbaka till macken nedanför lasarettet. Sedan stannade vi och kollade att allt funkade innan vi åkte hem. Fy fan vad snälla vi är! Veckans goda gärning! Dessutom hittade jag en 50-lapp idag! OMG! Vart ska detta sluta?! Nu måste något hemskt hända snart....usch...

Nej, det är bäst att man går och lägger sig så att man verkligen vänder tillbaka på dygnet.

sov gott

Inga kommentarer:

Nika on Twitter