tisdag, juli 25, 2006

"Seven of Nine, how's my favorite Borg today?"

Apropå ingenting…

…jag har aldrig varit på en maskerad. Det tycker jag är tråkigt. Jag skulle vilja gå på en riktigt stor härligt maskerad där alla gästerna verkligen engagerat sig och hittat bra kostymer. Frågan är bara vem jag skulle klä ut mig till.

Jag har funderat mycket på det. Man måste ju vara förberedd, ifall det dimper ned en inbjudan i brevlådan…

Det är ju bara det att man måste ju liksom klä ut sig till någon som man passar ihop med. Till exempel så klädde en kompis mamma ut sig till teskedsgumman. Hon är nämligen endast 1,40 m lång då det passade ju skitbra. Jag å andra sidan skulle vilja klä ut mig till Seven of Nine men jag inser ju att det inte riktigt passar sig. Jag måste nog inse att jag skulle passa bättre ihop med Jabba the Hut men hur kul är det?!

Jag undrar om Svenne Hedlund i ”Svenne och Lotta” går som Ringaren i Notre Dame…

Nej, man ska gå mot strömmen och göra precis tvärtom mot det alla tror att man ska göra – bryta sig ur – och gå som Seven of Nine, i ett silvrigt slimmat fodral. Det ska då jag göra, den dagen jag äntligen blir bjuden på maskerad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför Jabba the hut när du har fler saker gemensamt med Yoda. Tålmodig, vis samt bärande på en hel del överaskande egenskaper...

Nika on Twitter