lördag, juli 08, 2006

Psoriasis, Fridakryss och morotskaka

Idag hade vi ju bokat plats på Playa del Obbola så vi var där från 14.00 någonting. Det är ju bra för Magnus att sola bort lite av sin psoriasis, fast jag bränner mig så lätt så jag satt och löste korsordet som fanns i en Frida-tidning. Alltså allvarligt talat, för vilken ålder är Frida-tidningen tänkt egentligen typ 11-16 åringar kanske. Och jag kan inte ens lösa klart korsordet som är där! Den är tänkt för en 11-åring!! Oh, my God! Det var ju i och för sig lättare än de som är i Allers, men de är ju tänkt för 75-åriga korsordsproffs å andra sidan.

Ja, i alla fall så satt jag där och drack saft och kaffe och löste korsord medans Magnus, Stefan och Åsa byggde klart staketet på deras verandra. Och vilken jävla veranda sedan - 64 kvm stor för att vara exakt. Den är så härlig att man vill ta med sig den hem. Jag tänkte att jag skulle ringa Bostaden och höra om de inte kan bygga en verandra på vårat förrådstak. Skulle funka skitbra tycker jag...jag tror inte att Bostaden håller med dock.

Det var inte gassande sol idag men det var VARMT! Det känns som Jamaica där det tydligen är 29 grader varmt nu. Våran polare Lars-Åke är där och jobbar åt Ericsson om jag inte redan nämt det. Jag vill också jobba där...fixa det åt mig Larsa!

När vi solat och byggt staket ett tag så gick jag och Magnus in och fixade maten som vi hade med oss. Burgundisk köttgryta som legat och gottat sig hela natten. Den var sagolikt god. Jag hade köpt alkoholfritt vin till flickorna men det gick inte riktigt hem. Det förstår jag, det var inte så förbannat gott, men det var ju roligt att prova.

Till efterrätt blev det morotskaka. Jag tror fan att man kan turnera med den maten och efterrätten som vi åt idag. Morotskakan och toppingen smälter ju i munnen, God damn!

Nej, det är fan sent nu, undra om man ska ta och se en film...JA, jag har vänt på dygnet, måste vända tillbaka på det snart, men det är så jobbigt.

Obbolo bobbela bäbbela bu
vem ska ut
det ska du

baj baj

Inga kommentarer:

Nika on Twitter