söndag, maj 26, 2013

"I don't need to talk about it. I experienced it... naked."

Så just nu är det enda jag kan tänka på att jag åker till London på torsdag. Jag har just letat upp mitt pass, så bra. Det är klart. Men nu måste jag göra en liten shoppinglista på prylar jag ska hålla utkik efter. Blir en rätt gedigen lista tror jag. Kommer inte att komma hem med hälften så klart.

Jag har också ett vanligt sommarproblem. Jag "passar" inte i sommarkläder. Alltså jag arbetar bäst i mycket kläder eller inga alls. Påklädd eller näck, allt eller inget, inget jävla mellanting i kortbyxor och linne och skit. Ska man lix vara halvnäck är det lika bra att vara helnäck. Jag känner mig mer obekväm klädd i detta mellanting. Så jag skulle väl haft kollat i London om det finns några sommarkläder som jag känner mig bekväm i. Ja, men jag tycker det är tjafsigt med vad man ska ha för skor till exempel. Finns inga snygga, bekväma sommarskor. Och vad har man för snygga skor till korta sommarbyxor? Det går ju inte ihop. Till ett par snygga jeans kan jag ha mina boots och då känner jag mig bekväm. Är man näck har man inte skor, så då är jag också bekväm.

Och så överdelen. Får jag ha en helt vanlig blus eller stickad tröja så känner jag mig hemma. Linne skulle jag aldrig ha. Då blir liksom fetarmarna extra accentuerade. Då är det lika bra att ta av sig det helt och vara näck. Då finns det så mycket annat att fokusera sig på, så de obekväma områdena blir inte lika intressant att koncentrera sig på. Så jag kanske borde bo någonstans där det alltid är vinter så jag alltid få gå påklädd. Och jag som nyss proklamerat att jag borde bo någonstans där det alltid är soligt så min hud mår bättre. Men ja, man kan inte få allt. En påklädd vampyrvit psoriasisklump eller en naken skimmrande gyllenhudsbeklädd frodig amasonnymf!

Kläder kommer jag att köpa i alla fall. Men det lär inte bli mycket sommarkläder, trots att det är lite det jag skulle behöva just nu. Men det kommer ju en höst och vinter snart och då får man ta fram de stickade tröjorna igen. Äntligen.

Inga kommentarer:

Nika on Twitter