söndag, maj 05, 2013

Helgen i stort

I lördags skulle jag träffa Simon och hitta på något men han tog sin jäkla tid med att åka och träna så jag tog bussen ned på stan och gick en runda. Det resulterade i en kofta, en överdel, ett par skor, ögonskugga och en ny sminkborste. Och då hade jag börjat helgen med att köpa ett par skor också.
Det var färggranna kläder jag köpte också. Kände att det är ju vår och snart sommar och då måste man ju ha lite färg på sig. Våga lite mer.

Sedan åkte jag hem och lastade av grejerna och bytte till nyskorna. Sedan som Simon och hämtade upp mig och vi åkte till Coop för att handla som en gammalt par. Vi skulle köpa ett spel och sedan åka till Emil och spela. FYI så behöver ni inte åka till Coop om ni ska ha just sällskapsspel för där fanns fan inget. Men då kläckte jag idén att varför inte spela kort, ett vanligt hederligt kortspel. Ja, så fick det bli. Sedan åkte vi hem till Simon och lämnade av maten, lämnade så klart all dricka, snacks och godis i bilen, och åkte till stan igen. Där träffade vi upp Emil och Eka och gick och käkade på O'learys. Jag käkade kycklingvingar som inte var heta för fem öre, för jag våga inte beställa de som skulle vara så heta. Ångrade mig lite men det var helt ok.

Sedan hem till Emil och han snabb-drog igenom reglerna för bridge. Jag kan säga att reglerna för bridge är inget som man kan snabbdra igenom men så blev det och vi spelade. Det var roligt och jag kan verkligen förstå tjusningen i spelet när man kan reglerna bra. Men å andra sidan gillar jag ju fan alla typer av kortspel.

Sedan kom Filip också förbi och vi var fem stycken som körde igång med texas hold'em. Åh, så roligt det är! Var sjukt länge sedan jag spelade men det kom som allt tillbaka så fort de två korten landade i handen. Vi bestämde oss för att det här var banne mig inte sista gången vi spelade poker. Nä, visst, picknickläge på den hörredu.

Sedan var det söndag och dags för storloppis - pepp peppelipepp. Gick en runda eller två, kände mig allmänt less när Simon ringde och var på väg. Ja, men jag väntar då. Sedan gick vi en runda och jag betalade för några spel och drinkglas som Simon absolut skulle ha. Hur fan kan man gå på loppis utan pengar?! Jag köpte ett brunt uppläggningsfat från Rörstrand och en grön skål designat av någon gubbe I forget men grejen är den att jag hade en likadan skål som jag ärvt av min farfar. Så nu har jag två likadana.

Jag hade redan införskaffat fikabröd så vi gick hem till Simon och drack kaffe och fikade ute på balkongen. Riktigt trevlig fikastund med trevligt sällskap och intressanta diskussioner.

Nu ligger jag i soffan post-middag och hänger dököttet. Funderar på att slå igång en film kanske. Ångestfylld vänta ut söndagen tills det är dags för att sova inför arbetsdag imorgon. Veckan verkar än så länge bli hyfsat lugn. Ska försöka synka bilfixning med brorsan, rensa förråd på böleäng på torsdag och sedan ut och stuffa på lördag! Så många olika typer av engagemang alltså. Kul! Ja, men hörreni, signing off!

Inga kommentarer:

Nika on Twitter