tisdag, maj 21, 2013

"He just walked right out of the apartment. Someone must've left the door open."

Vanlig varm dag på jobbet. Men jag fick en ny skärm! Kirurgcentrum är piloter för att testa två nya skärmstorlekar inom landstinget. 24 och 27 tums skärmar fanns det och jag fick en 27. Den är gigantisk. Nu har jag kollat in snabbkommandon för windows 7 för att bäst använda skärmen. Hur man flyttar fönstren runt på skärmen och gör de mindre och större och så vidare. Viktigt att man använder skärmen som man ska i och med att vi ska fylla i papper över hur vi tycker att skärmen fungerar. Nu är det ju fler än vi fyra på jobbet som testar men jag är fördomsfull och tror inte att de övriga kommer att utnyttja hela skärmen på samma sätt som vi fyra på mottagningen...

Men sedan kommer de att komma och hämta skärmarna igen. De kommer att ta tillbaka dem och jag kommer att kedja fast mig i den så får han ta med sig mig också. Vilket i och för sig inte vore ett straff för han var cute as a lemon pie!

Idag är var det ju också träningsdag två :) Nä, jag skojar bara med er så klart, här tränas inte. Men jag var ute på prommis idag också, men jag hade glömt ta astmamedicin innan jag gick så det blev inte att lägga på tio minuter som jag hade tänkt. Ja, men det är en ny dag imorgon också. Då blir det att öka på. Går ju inte med dessa mesproppspromenader i all evighet. Men jag är glad så länge jag tar mig ut överhuvudtaget. 

När jag kom hem hade jag svårt att andas, var trött och slut och hungrig som en varg. Inte konstigt att man är tröttare när man inte får åt sig nog mycket luft. Men jag plockade in all jävla tvätt och sedan lagade jag faktiskt lite mat. Ett halvt nystan nudlar och en massa grönsaker (och lite bacon...). Blev gott och det dåliga samvetet kom som ett brev på posten. Får väl tänka att jag gått ned två kilo sedan igår men det är ju bara vätska och diverse. Men så länge jag går ut och går så...

Nu blir det väl ett till avsnitt av Hannibal som inte ens är bra. Det kunde ha blivit så bra. Det kunde varit den bästa serien ever. Men nej. Gillar inte någon av skådisarna och inte storyn heller. Men nu ser jag det som finns. Bara för att. Lyssnar nu på 30 seconds to mars nya platta. Helt okej, kan tänka mig lyssna på den vid morgondagens prommis.

Inga kommentarer:

Nika on Twitter