söndag, maj 19, 2013

"Oh, dear. Two suns and no sunscreen."

Så imorse plingade det till i mobilen okristligt tidigt. Jag tänkte att även om det är någon som vill något viktigt, typ bjuda med mig på loppis eller så, så öppnar ju inte loppisen ännu på ett tag. Så jag somnade om och vaknade vid 10. Kollade mobilen och det var Elin som undrade vad som hände idag. Jag svarade sanningsenligt, typ inget. Hon kom med förslaget att vi skulle åka till playa del Obbola och hänga där. Frida var på också. Hon hade sovit lite men var ändå på.

Så jag skyndar mig upp, hoppar in i duschen och gör mig klar. Åker och hämtar Elin, hon bor ju bredvid mig nu :p Hon hade med sig lunchmat så vi plockade upp Frida och åkte till Maxi och handlade middagsmat. Brorsan och frun var i Malå och hängde över helgen så vi tänkte bjuda dem på middag som tack för att vi våldgästar deras altan.

Vi gör i ordning vår lunch och sedan hängde vi i den gassande solen i några timmar. Såklart har jag bränt mig nu, det visste jag ju men det var så mysigt och skönt därute att jag ville som inte gå in.

Sedan körde vi i gång grillen, som alla andra svenskar har gjort, grillade fläskfilé och svamp och annat smarrigt och satt ute på altan och åt. Mysigt värre. Det är ju så fantastiskt skönt med sådana här dagar! Jättebra initiativ Elin!

Nu ska jag hänga i soffan. Kanske se en film och sedan sova, tyvärr är det ju jobb till veckan. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Nika on Twitter