söndag, maj 26, 2013

"Howard and Bernadette, the five of us stand before you as your friends and newly ordained ministers."

Nu var jag faktiskt riktigt duktig. Och jag menar att JAG var duktig, jag skiter i alla ni som har betydligt högra krav på er själva. Detta är vad jag åstadkommer för mig själv och det är jag nöjd över.

Jag är nöjd över att jag lyckades sitta i soffan, post-dinner, titta på klockan, inse att den "bara" är sju, solen skiner, jag har inget särskild att göra, stiga upp, klä på mig och gå ut och gå över fem kilometer. Då blir jag nöjd och stolt över mig själv. Faktiskt blir jag det. 5,58 km blev det till och med, på 59:09. Inget form utav rekord med jag är glad. Det är några uppförsbackar som fuckar upp tiden men det gick så fantastiskt bra.

Det roliga är ju att jag känner att jag måste upp i dessa sträckor innan jag känner att det verkligen är ett motionspass. Men det är klart att jag kommer att känna av det imorgon. Jag är ju inte ute och spatserar så ofta, än så länge, så det är klart att nybörjaren i mig kommer att ha lite ont. Men imorgon tar jag det nog lugnt så jag är med på banan på tisdag då det är blodomloppet!

Brände 477 kalorier, hm, de kanske jag kommer att mumsa i mig med lite popcorn om en dusch...

Inga kommentarer:

Nika on Twitter