måndag, maj 06, 2013

"Mom smokes in the car. Jesus is okay with it but we can't tell dad!"

Så har bästaste brodern varit här och satt tillbaka mitt nyladdade bilbatteri. Nu kan man köra med finbilen igen. Jag gamblade med ödet och bokade däckskiftestid innan jag visste om bilfan fungerade. Men nu kan jag åka och checka in mina vinterdäck på hotellet och få fina sommarskorna på bilen. Härligt! Insåg också att jag kanske måste boka tid för check-up inför besikningen också. Och så boka besiktning. Härligt att ha bil men det är fan ett heltidsjobb.

Inte nog med att brorsan varit och hämtat batteriet, laddat det och nu satt tillbaka det, när han och svägerskan skulle åka så hjälpte de mig bära upp sommardäcken från förrådet också. Ja, de fick ju kaffe och några upptinade loppisbullar för besväret. Ja, just det, Åsa fick ett par örhängen också. Jag hade hittade dem på loppis och det stod Åsa skrivet på dem, tyckte jag, så det var lika bra att hon fick dem för jag passade inte riktigt i dem.

Imorgon kanske jag ska ut och tjuv-provköra bilen lite och åka och hämta paket. Fattas ju bara att man åker dit för vinterdäcken då...

Hoppas bilen håller sig fräsch länge nog för att jag ska hinna på några loppisar under denna sommar. Dessutom hoppas jag att den ska hålla länge nog för en liten bil-semester. Vi får väl se. Nu kan jag ju komma och gå som jag vill, när jag vill. 

Inga kommentarer:

Nika on Twitter