måndag, maj 20, 2013

"Careful now. We don't want to get blood all over your pretty white cloak"

Såhär en vecka innan Blodomloppet så går man in i hårdträning :P Idag gick jag upp i lägenheten, klädde om, packade ihop tvätten och ned och startade maskin 1. Den skulle ta 35 minuter så jag begav mig ut på ängarna. Oj, så skönt det var! Första passet blev alltså 20 min åt ena håller för att sedan vända och gå tillbaka samma väg. Då var min motionsstund över samtidigt som maskinen skulle hängas.

Riktigt trevligt att promenera någonstans där jag aldrig gått tidigare. Jag har ju alltid promenerat runt på Böleäng och där känner man ju till varenda hus men nu är det nyheter. Och här finns det ju till och med grönområden att gå på. Mycket trevligt. Men det var ju bara ett litet testpass så här i början. Inte så väldans långt eller länge men någonstans måste man ju börja.

Efter promenaden och starten av maskin 2 gick jag upp till lägenheten och stretchade ut gammusklerna. Det kan ju verkligen behövas. Nu sitter jag och väntar på att gå ned och hänga och starta maskin 3. Sedan blir det en fjärde också. Så det innebär att innan jag är klar med tvätten har jag gått eller ned, vad blir det...13 gånger...fyra trappor. Bara det är ju att ligga i hårdträning. Det är bara det att man skulle göra allt efter varann.

Så på tisdag ska vi alltså gå runt på Blodomloppet med en massa andra galningar. Blir intressant. Gick ju Vårruset för en massa år sedan antar att detta är samma lika.

Annars är det en intressant vecka jag går till mötes. Ni får höra mer om det senare. Sara försöker också samordna en bio-date med hela sin familj och jag. Inte lätt. Men hon gör sitt bästa, jag hoppas hon lyckas för jag vill så gärna se Star Trek!

Ja, just det, hårdträningen kan ju också gälla för att jag ska orka shoppa så mycket som möjligt i London, baby! Det känns bättre att ligga i hårdträning inför den resan än Blodomloppet. Det säger inte lite om hur uppfuckad jag är.

Inga kommentarer:

Nika on Twitter