söndag, mars 25, 2007

"They're having a conference now to decide what to do."

Upp och äta en god frukost. Dra med oss väskorna igen till konferensen. Denna dag skulle många av F! Umeås motioner tas upp och några gick faktiskt igenom. Inte nog med det, styrelsen skulle väljas. Jag gick upp och plädderade för Sara Rosberg som var nominerad från F! Umeå. Spänningen var olidlig då de läste upp vilka som skapade den nya styrelsen och Sara var en av dem! Grattis Sara! Till rungande applåder intog den nya styrelsen scenen. Våran lilla Sara där uppe bland alla stora namn. Nu är hennes namn en av dessa.

Nya styrelsen skulle ha sitt första konstituerande möte direkt efter kongressen. Så vi passade på att sälja lite cd:s medans vi väntade på Sara. Det var ju många som ville köpa den där coola rappen som de hade hört talas om! Sara var stressad till tåget och vi gick iväg. Efter en del funderande åkte vi också till in till stan för att hitta något att äta. Efter att ha landad en Max-burgare så gjorde jag en snabb överslagsräkning och insåg att jag också var lite sen till flyget. Ja, inte sen egentligen, men sen nog för att jag inte skulle hinna om jag åkte flygbussen. Köpte en svidande 200 kronorsbiljett till Arlanda Express och kom i god tid till Arlanda. Äntligen på väg hem. Fick vänta i planet även denna gång så vi blev försenade igen.

Äntligen hemma i Umeå. Hur summerar man helgen då? Stressigt, jobbigt och mycket, mycket roligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bah! Inte ett ord om att jag hade fixat en massa mat åt dig... det är tacken!! ;)

Nika on Twitter