torsdag, mars 08, 2007

"I didn't mean 'homo' as in 'gay', I mean 'homo' as in..."

Idag hade E på jobbet gjort mini-semlor. De var så himmelskt goda och dessutom så vansinnigt söta att titta på.

Jag tror dock att E är nästan mer inne i 61'an än jag är - alltså doktorn på jobbet som är den sexigaste karl jag träffat på länge. Jag menar, hon ställer sig och gör mini-semlor PRECIS den dagen då han har mottagning. Hm, mycket skumt!

Hur som helst så när vi alla hade fikat och bara jag, E och C satt kvar så pratade vi lite slappt om att 61'an är singel och att vår teori nu är ju att han ska vara bög. Det kan man ju aldrig veta ju, vem som helst kan ju naturligtvis vara det. Men då så sa C något så hysteriskt roligt. Det går ju inte att återberätta, det kommer inte ens att bli hälften så roligt som det var just i den situationen när vi tre sitter där och konspirerar. Då säger hon så här: "Jo, en dag så kom jag och gick i korridoren och så mötte jag honom, åsså tittade han på mitt halsband och på mig (C har ett halsband av Efva Attling)och så tänkte han säkert: Hon är lesbisk! En likasinnad!"

Jag och E höll på att falla av stolen skrattandes. C:s uppsyn var så priceless, hon tyckte att detta var i sig ett fullständigt bevis på att han var bög! Helt underbart!

Nej, men vi måste sluta med det här. Det är ju inte sunt. Men att vi har en liten förälskelse på jobbet har väl ingen dött av. Tänk vad tråkigt det skulle vara om vi vantrivdes med varandra. Vi har ju förbannat roligt på dagarna, och det tycker jag är det som gör att man står ut med att jobba överhuvudtaget.

Inga kommentarer:

Nika on Twitter