tisdag, mars 20, 2007

"Five hundred years! Oh boy, did I oversleep, you should've awaken me four hundred years ago."

Dagen började ju helt jävla förträffligt. Min kollega Eva ringde mig klockan 08:35. "Hej, Ulrika, är du sjuk?"

Bra! Jag som har så förbannat mycket flexplus kan väl vara hemma en förmiddag eller två utan att det gör något! Jo, eller hur?! Jag tror inte jag legat på plus i över ett år. Jag MÅSTE börja komma tidigare på jobbet. I alla fall inte ramla in vid åtta när man börjar sju...

Sedan var det hem och korrekturläsa Fannys Bachelor text. Oj, så mycket intressant man får pyssla med om man går på konsthögskola. Man har ju valt fel bransch. Det är dags och skola om sig till något mycket mer kreativt än sitta på en stol dagarna i ända och skriva ut journaler. Har man skrivit en hemorrojd-, varicer- eller ljumskbråcksoperation har man skrivit dem alla. Det kan ju lätt bli lite utjatat.

Jag hinner nog inte läsa så många motioner ikväll - ögonlocken känns väldigt, väldigt tunga. Jag måste nog gå och hälla upp lite jos och dega en stund i soffan innan jag ska sova.

Imorgon är det lite rapp-cd-fodral-pyssel med F! och sedan möte. Vi måste gå igenom det sista på alla dokument till kongressen. Like if vi kommer att hinna med det! Men ambitionsnivån är hög i alla fall, hurra för oss!

Inga kommentarer:

Nika on Twitter