fredag, mars 30, 2007

"Hi, sexy. What are you going to be doing after work tonight?"

Ikväll vi ute från jobbet på after work. Vi anländer en halvtimme för tidigt till Plaza och hade tänt avnjuta deras after work buffé, men de öppnade ju inte förrän 16 så vi tog en sväng förbi på Ecco och Marjo införskaffade några nya pjux. Sedan gick vi in och tog plats och beställde in mat. Jag tog laxen, och den var mycket god. Själva laxen fick man in på en tallrik och sedan är resten av maten i buffé-form.

Man borde ut på after work oftare. Vi säger det ofta men det blir liksom aldrig av. Den här gången hade vi bestämt det för några veckor sedan - det är hur spontana vi kan vara. Men det är trevligt. Det behöver inte bli sent heller, utan bara ut och ta några glas vin och sedan hem och leka pelikan i soffan. Lite lösviktsgodis införskaffades från Sega Råttan och sedan buss hem. Passade faktiskt in så att jag hann med 69:an hem och det var ju bra.

Imorgon är det lördag och jag har inget bokat. Vi ska nog handla och laga en god middag tror jag. Jag ska i alla fall lägga min röst på det.

Och nej, jag har inte glömt jobbet jag ska söka. Jag VILL ha det jobbet.

Nu ska jag dega i soffan. Mmmm dega i soffan...

1 kommentar:

Anonym sa...

Just det, det behöver inte bli sent heller....hm...visst var vi på samma after work ikväll....eller samma ställe...olika work... Jag kom hem nu kl 0230. Måste träna på det där med pelikan i soffan , tror jag.

Nika on Twitter