lördag, januari 19, 2008

"Well, brother mine, we seem to be headed down the path of crime."

En liten visit hos bror med familj. Jag lovar att det har all världens tur. Inte nog med att Frida har vunnit en resa för fyra till Island med hotell inräknat, nu har Åsa dessutom vunnit biljetter till Let's dance på fredag. Hotell också. Resan får hon dock betala själv. Helt fantastiskt så tur de har! Men det är ju kul för dem absolut.

När ska man själv vinna då?! 120 miljoner rakt in på kontot. OMFG! Vad är det första man skulle göra då? Hur många sömnlösa nätter har man inte legat och fundera på det. All lyx man skulle unna sig, men också hur mycket man skulle göra för andra. Det finns ju massor man kan göra om man har pengar. Ge datorer till alla skolbarn i Umeå. Bygga studentboende och äldreboende där det inte kostar nästan någonting att bo. Skulle iofs slå ut alla andra som bygger shitt men vem bryr sig?! Fast innan jag spenderar miljoner på alla andra så ska jag resa en jävla massa, köpa en jävla massa onödiga gadgets och tamigfan äta ihjäl mig på god mat. Sedan skulle jag sponsra Mikas alla kommande turnéer. Med några hållhakar så klart.

Sluta drömma - börja leva! Ah, fuck it!

Inga kommentarer:

Nika on Twitter