torsdag, januari 24, 2008

Everybody put your hands in the air and say "Yeah" - Co-worker-conversation-time!

Medarbetarsamtal har jag haft i veckan också. Det gick jättebra faktiskt. Man kan nog kanske inte bli mer nöjd med det tror jag... Jag berättar mer om det i sinom tid.

Det är ju dock synd att det inte finns så många vidareutbildningar för läkarsekreterare. Man kan gå en liten sketen Excel-kurs som ges av någon landstingsanställd omplacerad sjuksköterska eller något sådant. Eller varför inte en psykologikurs? Ja, iofs så kan väl alla ha nytta av det men vad fan - vidareutveckling för läkarsekreterare kom igen!

Men jag undrar vilken utbildning som i sådana fall skulle vara tillräcklig för mig. En som jag skulle kunna känna att det var något att bita i. Förmodligen finns inte det. Jag måste nog gå något på universitetet. Jag såg en kurs i kritiskt tänkande, den såg tokintressant ut. Eller varför inte kriminologi eller filosfi, oj, eller kunskap och minne, engelska eller logik och språkfilosofi. Eller varför inte lingvistik, ledarskap och ledarskapsutveckling eller perception. Men brottsofferkunskap, juridik i alla former, emotioner vardagsliv och arbete verkar ju också intressanta. För att inte prata om statistik eller all form av medicin och omvårdnad.

Ja, ni ser ju, vad gör man när man inte kan välja? Vad gör man när man har intresset att bita i så mycket olika? Jag KAN inte bestämma mig.

Vad gör man? Jo, man jobbar som läkarsekreterare och blir överlycklig när det blir ett problem man får lösa. Det är ju i alla fall något.

Det är ju dock inte läkarsekreteraryrkets fel att jag inte kan välja en utbildning. Jag trivs med mitt jobb, men jag skulle gärna göra något annat. Plugga TILL någonting och sedan jobba med något som innebär att jag måste ha en EGEN sekreterare. Det är målet! :-D

Kanske ska man slänga in en sen anmälan till en nätbaserad kurs, eller en kvällstid 50%? Nu vart jag ju dösugen!

Inga kommentarer:

Nika on Twitter