lördag, april 07, 2007

"Sweetheart, you can't buy the necessities of life with cookies."

Nu har jag bakat havrekakor! Denna gången gjorde jag halva satsen och det räckte ju gott. Jag var less när degen var slut fast det var bara hälften att baka ut. Men de blev inte riktigt bra denna gång heller. Jag måste få till tjockleken bättre. Dessutom ser jag nu att min ugn gräddar ojämnt av bara den. Kakorna i mitten är mycket mer gräddade än de i kanterna. Jävla ugn!

Men jag tror säkert att de går ned i alla fall. Man blir väl bättre för varje gång.

Magnus är och tapetserar hos morsan idag och jag har sett Per Morberg i hans matlagningsprogram "Vad blir det för mat?". Jag gillar det programmet stenhårt. Han lagar MAT och inget jävla tjafs. Rediga portioner och inget snuttepluttande hit och dit med en massa slevar och skedar utan det är fingrarna i. Per Morberg rockar fett! Plus att man kan döda för hans kök, OMG, han har verkligen satsat kosing på det! Han har ju till och med en ugn där man kan grilla kött på en roterande pinne! Vill ha!

Sedan såg jag American Idol, det är ju så trevlig att se människor som verkligen kan sjunga. En trevlig kontrast mot en helt vanlig video från MTV alltså.

Nu ska jag koka en kopp kaffe till och mysa ned mig i soffan. Borde läsa lite men jag tror inte jag orkar.

Förresten, vad har vi haft för väder idag egentligen? Snö - sol - snö - sol! Intressant.

Dagens favorit: Amos Lee's båda album, går inte att välja låt, alla är så förbannat bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är det dags för nytt inlägg här. Så jag får väl bidra med något. Kategorin är: "absurditeter" Läs och begrunda guds förunderliga vägar. http://www.expressen.se/husdjur/1.584892
Jo, jag vet, jag ska skaffa egen blogg. Snart. Snyltar på din så länge.

Nika on Twitter