måndag, april 16, 2007

Fuskblogga, franska och forensics

Idag var det franskakurs igen. Jag måste plugga. Jag måste komma över den där spärren. Då myntet faller ned och man börjar fatta allt på en annan nivå.

Sedan cityakuten och slöa i soffan med middag.

Jag berättade förresten för chefen att jag sökt nytt jobb. Hon tyckte att det lät mycket intressant. Men jag försäkrade henne om att det inte är någon stor chans att jag kommer att få det då halva stockholms arbetslösa kommer att söka det.

Ja, undra hur det där ska gå. Jag skulle vilja veta vilka som sökt. Eller nej, det vill jag inte, då skulle allt kännas ändå mer meningslöst.

Jag har lagt till mig med en ful ovana att fuskblogga. Jag starar inlägg som jag "save as draft". Sedan x antal dagar senare då jag tycker att jag har tid så bloggar jag i kapp. Mycket irriterade för alla som använder sig av RSS, men eftersom jag själv inte använder mig av det så skiter jag i det!

Fuskblogga är grejen. Fast ibland blir det lite väl länge sedan som man bloggar om. Jag ska skärpa mig. Jag lovar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fuskblogga? Vad är vitsen? När du skrivit det, varför inte lägga ut det? Eller skriver du färdigt det först när du skall lägga ut det. Jag är ju in och ser mig omkring varje dag här, så jag saknar inläggen, även fast jag inte kör med det däringa RSS. :-( Fast nu fick man ju många på en gång:-)

Nika sa...

Med fuskblogga menar jag att jag starar ett inlägg och skriver stödord. Sedan går jag in flera dagar senare och skriver ihop hela inlägget. Men jag ska försöka skriva varje dag istället. Det är bättre.

Sara sa...

Jag tycker du är ganska kul med ditt fuskbloggande (vem myntade det uttrycket då? ;) ). Ska jag tycka något negativt så är det nog att du är betydligt vassare när du så att säga bloggar "live".
Men måste man välja mellan väldigt få (ja det har varit för sporadiskt!) superba inlägg eller ett gäng nästan superba så får man väl erkänna att det senare är bättre...
Puss i ljumsken, som vi säger... ;)

Nika on Twitter