lördag, april 21, 2007

"A woman never goes anywhere but the hospital without packing makeup, clothes, and jewelry"

Idag vaknade jag klockan 10:28!! Inser ni att det är typ halv elva! Så tidigt har jag inte stigit upp förrän om jag typ ska någonstans. Ja, ok, nu skulle jag ju på stan men ändå.

Steg upp och fikade, såg lite tv och åkte sedan ned på stan. Jag parkerade vid PopShop och gick in dit sedan till Backmans antik. Sedan hade jag tänkt flytta bilen, för den stod ju lite väl långt borta men jag tänkte what the hell. Så jag gick in till stan.

Nu har jag varit på alla smyckesaffärer som finns i stan, till och med flera klädaffärer som också har lite smycken. Det finns inga snygga smycken i denna stad. Rättning: Det finns inga snygga smycken inom min prisklass i denna stad. Visst finns det snygga ringar för 14.000 kr, men det var inte riktigt det jag hade att spendera på en ring. Jag fick nämligen en ring i födelsedagspresent från mina arbetskamrater. Den var jättefin men för liten, så klart. Så nu måste jag hitta en annan och det är ju lite löjligt att jag inte redan har köpt en eftersom jag fyllde år i december.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan ju inte beställa en på nätet heller, jag vill ju prova den först. Eller kan man beställa på nätet?! Jag beställer ju allt annat där...Hm, det kanske man ska kolla upp.

Jag svängde förbi Chokladbutiken i Sagagallerian och köpte svindyr choklad. 8 bitar á 8 kr blir 64 för er som inte kan 8:ans gångertabell. Jag valde smakerna hasselnöt, macadamia, nougat och cassis. Hem och koka lite kaffe!

Nu ska jag börja göra middag. Det blir riktig potatisgratäng och fläskkotletter med bea och sallad. Mums.

Ps. Jag har fått bekräftelse att de tagit emot min ansökan. Ds.

1 kommentar:

Anonym sa...

You are a suspect! Of blog-cheating...?

Nika on Twitter