torsdag, april 12, 2007

Synundersökning, spackel och middag

Idag var jag på en välbehövlig synundersökning. Precis som jag visste så hade min syn försämrats en väsentlig del. Nya glasögon alltså. Men dessa köper man ju på nätet för en betydligt mindre summa än på affären. Fast jag har tänkt på det där. I och med att det blir billigare så tycker man att man kan kosta på sig flera olika par. Till exempel har jag tre par glasögon. Två vanliga och ett par solbrillor. Men denna gång blir det ett par vanliga och ett par solbrillor...och linser hade jag tänkt mig. Fast om jag skaffar linser så måste jag ju köpa några coola vanliga solbrillor också att ha nu i sommar. Undra hur mycket jag är uppe i nu:

Glasögon 1: 500 kr
Glasögon 2: 580 kr
Linser: 300 kr
Solbrills: 300 kr
Summa: 1680 kr

Okej, det blir väl billigare än glasögon i affären i alla fall. Kanske.

Efter synundersökningen hämtade Magnus upp mig och vi åkte iväg till brorsan. Magnus skulle hjälpa dem med att spackla övervåningen och jag följde med för att äta middag! Bra arbetsbyte tycker jag. God middag och nybakad sockerkaka till efterrätt! Smaskens!

Mamma-chinchillan tror de ska ha barn igen. Blir ju intressant om det har poppar fram något snart.

Inga kommentarer:

Nika on Twitter