lördag, augusti 19, 2006

Party, Partytält...

Fredagen den 18 augusti

Nu har vi haft fest och sagt hej då till Emma som lämnar oss i F! Umeå gruppen. Först gick vi på Lottas och åt en helt underbar middag. Jättegott, verkligen! Jag tog operatoast, vilket var oxfilé och champinjoner och en massa annat gott.

Sedan ville ju Emma dansa så vi promenerade iväg på O'learys. Där kände man sig, minst sagt, lite malplacerad och väldigt gammal. Men ack så många söta pojkar det finns! Oh, my God.

Väl inne så gick vi till baren och jag köpte en drink. Okej, bartendern stylade lite väl mycket med att kasta flaskor och glas men oh, my god, hur snygga var dom! Fast de visste om det, så då blir det inte riktigt lika kul.(Hm, visst får man säga så om killar fast man är feminist?!)

Emma ville dansa hela tiden. Dans-Emma där. Hon fick sin vilja fram några gånger faktiskt, det var ju trots allt henne som vi skulle "fira". Hur svettigt blir det att shakea loss på ett dansgolv mitt i sommaren?! Massor, det kan jag intyga.

I och med att det var fredag så tänkte jag att Blaze är säkert ute, så jag sms:ade honom: "Var är du när jag är på O'learys?". Sedan ringde han upp och det levde om som satan, det visar sig att han också var på O'learys. What are the odds?!

Det visar sig att Blaze, Racoon och Rikard var ute. Rotto var hemma och pluggade. Synd för honom, men bra att han tar skolan på allvar. Blaze var på G, han skrämde nog F!-gänget lite, men han är ju så snäll och nästan lite blyg när han inte är onykter, så jag hoppas att de får träffa honom nykter någon gång. Men han är ju supertrevlig i alla lägen! Sedan dansade jag, Sara och Emma tills svetten lackade. Blaze gick till Droskan för där hade han en tjej som väntade (som sedan visade sig ha gått hem - hihihi) och klockan tickade mot 02.00 så vi drog oss hem.

Jätterolig kväll, man borde vara ute oftare. Synd bara på Emma som ska flytta ifrån oss. Lycka till på nya jobbet Emma!

Lördagen den 20 augusti - förmiddag

Dags för invignnig av F! Umeås valtält på stan! Vi var där och satte upp tältet som visade sig vara allt annat än gjort i en handvändning. Men upp kom det till slut. Det blir bara jobbigt för de som ska sätta upp det varenda jävla dag. Vi hamnade mellan Kd och Junilistan! Hur skoj blir det? Vi kommer att ha massor av HBT-affischer och dylikt på väggen mot Kd, vi måste ju provocera lite.

Redan första dagen kom det faktiskt förbi lite folk, roligt! Det är ju så spännande för man vet aldrig om personen i fråga ska ge oss cred och säga: Bra jobbat! eller om de kommer att kasta skit på oss. Man försöker gissa när personern kommer fram men man har ofta fel. Jag säger i alla fall lycka till, till ni som ska stå i tältet hela nästa vecka då jag är borta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh, my God! vilken aktiv helg! Kul när du skriver! Inte förrän man läst en blog om det, har det hänt på riktigt?

Nika on Twitter