torsdag, augusti 17, 2006

Bloggtorkan...

...är över. Jag är tillbaka.

Jag skyller på jobbet som gör att jag inte orkar/ids blogga så mycket. Man kan ju tycka att arbetet i sig borde göra att jag irriterar mig på fler saker men jag är tydligen sådär sunt avdomnad i riktig svensk arbetar-anda...

Livet går vidare, bror har fyllt 40 vilket innebär att jag fyller snart 30...och jag önskar mig en moppe! Jag BEHÖVER en moppe! Det är liksom inte en sån där jag-behöver-en-ny-väska-känsla utan jag MÅSTE HA en moppe. Busstiderna suger och hitta parkering suger, jag vill ha en moppe som man kan susa ned till stan med och bara parkera nära affärerna. Man behöver inte passa busstider och inte se till att man har mynt till parkering. Nu kan man iofs sms-parkera, men vilket jävla bök.

Högskoleprovs-tarmen sög till härom dagen. Jag läste i tidningen om hur många som gjort högskoleprovet denna gång och vilka i de olika länen som hade fått bäst resultat. Jag tycker att det skulle se så jävla snyggt ut detta:

Västerbottens län
Ulrika Bertilsson 2,0

Men, det kommer ju naturligtvis aldrig att hända. Men jag är en utav de få som tycker att det är ROLIGT att göra högskoleprovet. Kanske för att det inte spelar sån livsavgörande roll om jag får bra eller inte. Ingen "familjen förväntar sig att jag ska komma in på X-programmet till hösten" liksom. Men det är kul att kämpa och se vad man klarar utav. Men det är klart - jag vill ju bli bättre. Undra om man ska köpa en sån där kurs av något slag. Fast det finns ju ingen genväg till bra resultat på högskoleprovet, man måste helt enkelt läsa en massa på svenska och engelska och räkna en massa matte. Men det jag är sämst på är kartor och tabeller. God damn, det är som att jag inte skulle hitta till köket i min egen lägenhet om jag fick en karta att följa. Och tabeller och diagram, "hur många fåglar i västernorrlands län parade sig under mars 2004?" Who the fuck cares?! Om det vore saker som är intressanta i alla fall, så skulle man kunna relatera till tabellerna, "hur många väskor köpte kvinnor i Västernorrlands län under mars 2004? Klockrent!

Men den som skrivit högskoleprovet mest har gjort det 45 gånger, man kanske ska försöka slå det...

Inga kommentarer:

Nika on Twitter