söndag, november 05, 2006

"Vegetarian" is an old Indian word meaning "I don't hunt so good."

Okej, jag har officiellt köpt tre vegetariska produkter senast vi handlade. Vi köpte sojakorv och sojabullar samt quorn-filéer. Vi har ännu bara ätit sojabullarna men dra-mig-på-en-liten-vagn så goda de var! Hädanefter är det en given vara i min vagn när jag går och handlar. Jag älskar fortfarande kött - det måste jag ju göra klart för er, men jag har aldrig varit mot vegetarisk kost sådär 2-3 gånger i veckan. Jag är fullt medveten om att jag äter åt helvete för mycket kött. Man måste ju inte äta kött 7 dagar i veckan...

Mitt mål skulle kunna vara typ vegetariskt 2 gånger, kött 2 gånger, fisk 2 gånger samt soppa 1 gång - i veckan. Det vore en hälsosam och sund vågskål tror jag. Men man IDS ju inte hålla på att göra veckomenyer och sånt tjafs. Vi har försökt genom åren att göra det och det funkar ett tag men sedan så rinner det ut i sanden och så är man tillbaka till de gamla vanliga grubbet.

Nu har vi i alla fall börjat så smått genom att köpa dessa tre varor. Man måste ju börja någonstans. Jag är faktiskt förvånad över hur goda de var. Själva kryddningen av bullarna var ju superb! Hoppas att resten är lika goda.

Någon som har ett tips på vad jag ska prova på härnäst?

Dagens favvolåt: Randy Crawford - Knockin' on Heaven's Door
Album: Rich and Poor, 1989

Inga kommentarer:

Nika on Twitter