torsdag, december 14, 2006

"Oh, it does, does it? Well, it's not your job to diagnose."

Förutom att jag håller på att bli sjuk så hade jag medarbetarsamtal idag. Det är faktiskt ganska trevligt att ha det. Man får sitta ensam med chefen i en och en halv timme och prata om hur bra man är. Jag fick i alla fall sagt att jag VERKLIGEN vill gå DRG-utbildning (Diagnoskodning). Det är verkligen hur kul som helst att hålla på med diagnoskodning, och jag hoppas att chefen förstår hur gärna jag vill gå den utbildningen. Problemet är bara att det inte kommer att gå någon sådan utbildning i Umeå den närmaste framtiden. Men jag är okej med att gå en vecka i Stockholm…

Saken är den att på min klinik funderar man på att anställa en eller två stycken proffskodare. Alltså två stycken som kodar alla epikriser och därmed gör inte mycket annat. Jag vill ha en sån tjänst! Och jag har inte ens gått utbildningen ännu. Kan inte verksamhetschefen handplocka mig – ge mig utbildningen och sedan tjänsten med ett sanslöst lönelyft pga det ökade ansvaret! Det vore väl en bra julklapp till lilla mig!?

På tal om julklappar. Jag håller på att bli förkyld och jag har inte tid att vara förkyld. Okej, sist jag sa det så var det ju för att jag skulle sjunga och jag erkänner – det är viktigare. Men det är inte kul heller att vara sjuk på julafton. Jag känner att det är samma hosta som jag hade förut och den var väldigt ihållande.

Ikväll är det sista F! mötet för i år. Vi ska väl ”knyta ihop säcken”. Dvs lösa de sista vi måste lösa innan helgledigheterna och sedan fika en massa. Det är viktigt att hinna fika och snacka skit också. Annars går man åt.

Sådär ja. Nu har jag bloggat. Det var ju såååå länge sedan.

Inga kommentarer:

Nika on Twitter