onsdag, september 13, 2006

Surströmming, val och procenten

Ikväll ska jag till en arbetskamrat och käka surströmmning. Det var väldigt länge sedan jag åt surströmmning. Jag vet inte ens om jag tycker om det fortfarande. Det lär jag väl märka ikväll.

Vi skulle alla ta med oss vår egen dryck eftersom man tycker om så olika drycker. Till surströmming drack jag alltid Bordsdricka förr. Det var hos mormor Bordsdrickan flödade. Undra om Sprite Zero passar lika bra...
Det kanske inte blir samma sak som i mormors kök och färskpotatis direkt från landet och så mormor förstås...

Nästa vecka ska jag hem till en arbetskamrat och käka surströmmming. En annan arbetskamrat men samma sura jäkla strömming. Undra om jag ska köra på barnalternativet denna gång. Man kan ju inte packa surströmmning i hela systemet, det kan inte kroppen må bra av.

Annars så tar valet musten ur en. Tänk att man tror att när valet är över så behöver man inte jobba mer med detta. Men det är ju då som allt kör igång på riktigt. Det är ju då det riktiga jobbet börjar. Usch så jobbigt! Men det är ju roligt också. Man träffar mycket trevligt folk när man står på torget. Några original per dag kommer det ju också förbi, men det får man liksom ta. De dras till sådana här happenings.

Vi ska ju naturligtvis ha valvaka på söndag. Tyvärr så får vi inte veta F! resultat förrän senare på veckan. Det är ju helt sanslöst! Vad skickar det för signaler till väljarna egentligen?! "Rösta inte på F! för de räknas lix inte". Allt ska räknas på en gång och redovisas samtidigt - var annars är demokratin?

Och så var det procenten, det är alltid viktigt med procenten - jag håller på dig Lillemor!

Inga kommentarer:

Nika on Twitter