tisdag, juni 27, 2006

Sommarshopping!

Idag har jag och min kompis Malin varit och sommarshoppat hela jäkla dagen. Vi startade 10.00 med Obs-affärerna, sedan vart det M-klädhuset och Skokanonen följt av lunch på Café Viktoria, tror jag det heter, vid Jysk. Sedan åkte vi iväg till Överskottsbolaget och stan för att avsluta med Strömpilen och fika! Vilken dag! Det resulterade i ett par jeans, en tröja, en väska, tugummi, sockar, skor, nagellacksborttagning, kroppspeeling och raklödder! Hm, undra hur mycket pengar jag spenderade egentligen - men vad fan det är ju sommar!

Nu på kvällen hade jag F! möte, nu drar det igång med valkampanj och planering för utdelning av valsedlar mm, mm. Usch så mycket jobb. Det är ju roligt men samtidigt väldigt mycket för oss att greppa över. Men vi ska nog klara det. Vi klarar ju allt annat!

Ja, nu är nog Lasse snart på Jamaica också. God damn it vad tur han har som fått det sommarjobbet - på Ericsson på Jamica - jag tror nog att många civilekonomer skulle kunna tänka sig att byta med honom. Jag hoppas att det går bra för honom i alla fall så att han blir erbjuden jobb där, fast det tror jag nog att han kommer att bli.

Morsan är sjuk förresten, hon har lunginflammation - IGEN! Nu ska hon få lunginflammationsvaccin äntligen, hon verkar ju behöva det. Hon ska sluta röka också efter semestern säger hon. Hon ska sluta cold-turkey utan plåster och annat tjafs som hon säger. Vi får väl se hur det går. Jag tycker ju att det är riktigt bra att hon ska sluta, det borde jag också göra, men jag tror inte att jag försöker utan plåster. Inte tuggummin men plåser som man kan trappa ned på ett bra sätt. Jag ska sluta...snart....

Kanske ska jag och Malin på antikrunda imorgon runt om i Umeå, jag vet inte om det blir av, bästa att jag ringer henne och frågar. Jag är sugen men jag vill inte åka iväg så tidigt som vi gjorde idag - 10.00!!! Jag somnade halv fem så jag fick inte sova så mycket.

Nej, nu ska jag lugna ned mig och chilla i soffan lite innan jag ska sova.

Inga kommentarer:

Nika on Twitter