torsdag, mars 17, 2011

"Why, after all these centuries, do children still ride on rollercoasters?"

Mitt psyke är en jävla berg- och dalbana just nu. Upp och ned. Är det detta som händer när man inte äter? Oftast är jag uppåt - euforisk, glad och sprallig. Dansar runt till min egen tappning av Lady Gaga. Det sägs ju att det kan hända och det gör det verkligen. Inte just Lady Gaga men you get the picture. Pigg av att inte äta. Ingen efter-lunch-trötthet. Skönt. Men sedan landar man och då blir det lite tyngre. Då kommer allt det där andra som man först inte ville kännas vid. Usch. Vi pratar om något annat.

Hade receptbytarkväll på jobbet idag. Det var trevligt. Jag tog en hel del recept på saker jag inte får äta. Hihi! Någon gång ska jag göra dem dock. Kanske en helg.

Annars laddar jag för denna helg. PEPP! Undra hur full man blir om man dricker när man inte ätit på en vecka? Kanske kan jag inte längre beställa två drinkar - 6:or så klart - och shotta den första vid baren och bära den andra till bordet. Supa sig full ute. Det vore något nytt.


2 kommentarer:

Mirfak sa...

Varför äter du inte?

Nika sa...

Diet.

Nika on Twitter