onsdag, augusti 08, 2007

"A gun rack... a gun rack. I don't even own *a* gun, let alone many guns that would necessitate an entire rack. What am I gonna do... with a gun rack?

I förrgår var vi på Angelini och åt en mysig middag. Det var bara en till familj där när vi kom dit så det var allt annat än trångt. Angelini är en italiensk- och amerikansk inspirerad restaurang. Jag gillar den faktiskt. Kanske för att jag gillar både italiensk och amerikansk mat...

Enligt hemsidan ska de börja med amerikansk brunch på lördagar. Det måste jag kolla in senare.
Vi började i alla fall med att dela på en Nacho Grande, 69 kr, bestående av Nachos med cheddarost, jalapenos, salsa, guacamole, sourcream och böndipp. Dipperna var mycket goda allihopa och det var verkligen en grande-portion. Man hade inte kunnat äta den själv kan jag då säga. Oj, så mycket det var. Men det är ju bra.

Till varmrätt åt Magnus Angelinis Bar-B-Que Ribs, 159 kr, som var marinerat rack med deras berömda BBQ- sås, guacamole och böndipp. Trevligt upplagt på tallriken, stor portion och gott! Alla rätt.

Jag åt Spiedino Misto, 209 kr, således marinerat 7 oz. grillspett med ryggbiff, kycklingfilé, lammkött, paprika, champinjon och rödlök. Serveras med 3 dippsåser. Tyvärr var det då tre av dippsåserna som jag redan ätit till förrätten. Jag tycker att man kunde fått välja dem själv. Speciellt då vi tog den förrätt som vi tog. Men det var gott i alla fall.

Efter det orkade vi inget mer. Ja, Pepsi och rödvin så klart. Men that goes without saying...

I går var vi och hälsade på brorsan med familj. Frida skulle ju ha ett avsnitt av Gilmore Girls som hon hade missat så det var bara att styra kosan dit. Fika, surra och planera livet stora scoop. Undra hur många sådana scoop jag har planerat genom livet och inte fan blir det något för det. Men det är ju så jävla roligt att planera och diskutera. Vi har t.ex. kommit på ett restaurang/klubb-tema som är så jävla bra. Ju mer vi tänker på det desto mer coola detaljer kommer vi på. Men kommer vi att öppna den? Nej. Som vanligt.

Eller egentligen har vi kommit på tre teman... Kanske vi skulle starta eget där vi bara sitter och brainstormar och kommer på teman och grafiska lösningar för restauranger, klubbar och företag! Det vore nice! Ha ett sånt där fantasifullt kontor som reklammakare verkar ha, med en massa spel och leksaker överallt. Allt för att främja idéerna. Ta långa arbetsluncher där man sitter och äter och spånar i flera timmar. Sedan går man tillbaka till kontoret, surfar lite, googlar på en del idéer. Sedan sätter man ihop en presentation till kunden. Det skulle vara ett jobb för mig. Banne mig.

Se där! Nu fick jag en till idé! Ja, det kostar att ligga på topp, det är ett som är sant...

Idag har jag - hör och häpna - städat kylskåpet! Imorgon ska vi storhandla så det passade ju ypperligt att rensa ur och torka kylskåpet idag. Det behövdes verkligen. Mycket gamla burkar som kastades och massa som har runnit och äcklat sig på väggarna och golvet som blev upptorkat. Känns fräscht nu när det är gjort! Man måste passa på när kylskåpet är relativt tomt och det är det nu. Men imorgon blir det fyllt till brädden.

Piotten ska tydligen bjuda oss på middag på lördag så imorgon åker vi tillsammans och storhandlar. Han har ju ingen bil, och när vi lix ska dit så. Systemet blir det också. Måste fylla upp mitt vinförråd. På tal om det, Magnus visste ju av ett snyggt vinställ som jag kanske borde investera i. Tänk - hur vuxen är jag - jag funderar på att köpa ett vinställ. Innan jag ens börja dricka vin och nu köper vinställ...OMG!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej bruden! Här kommer en till ide. Kom att tänka på dig när jag såg den här outvecklade blogg-iden: http://lokalmat.blogspot.com/

Nika sa...

Vore ju skitkul och ha en matblogg. Man gick på restauranger runt om i Umeå och bloggade om hur bra/dåliga de var. Bli sponsrad och så vore ju nice... :)

Nika on Twitter